گرفتن فال حافظ آنلاین

بهترین روش گرفتن فال حافظ آنلاین :

فال حافظ عقیده ای بین ایرانیان است که معمولاً در شب یلدا گرفته می‌شود. دیوان شعر خواجه شمس الدین حافظ شیرازی از پر طرفدارترین کتبی است که در خانه هر ایرانی وجود دارد. ایرانیان برای تفنن و شاید برای تصمیم‌گیری با زدن فال به این دیوان فرصتی برای خواندن شعر و تفسیر آن به خیر و صلاح یا به شر و ناصواب پیدا می‌کنند.

گرفتن فال حافظ در مراسمات مختلف به ویژه شب یلدا در میان ایرانیان مرسوم می باشد و در این مطلب نحوه گرفتن “فال حافظ” درست و واقعی به صورت آنلاین توضیح داده شده است.

لطفا ابتدا نیت کنید

سپس برای شادی روح حضرت حافظ یک صلوات بفرستید

سپس روی کتاب فال حافظ در یکی از تصاویر زیر کلیک کنید

فال حافظ

تفسیر درست فال حافظ:

اشعار خواجه حافظ شیرازی معمولا چند وجهی است و معانی گوناگون دارد . تشخیص خوب و بد اشعار حافظ به گیرنده فال و فهم و دریافت او از این اشعار بستگی دارد. بهتر است بعد از گرفتن فال حافظ این اشعار را بر اساس نیت خود بسنجید و بر روی آن کمی فکر کنید تا پاسخ خود را دریابید.

گاهی در شعر اشارات واضحی است که نشان دهنده نیت خوب است. مثلا اگر فالتان، غزل «دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود» آمد، در آن این بیت هست:«از دست برده بود خمار غمم سحر / دولت مساعد آمد و می در پیاله بود». در این شعر خیلی واضح به بخت خوب برای انجام این کار، اشاره شده است و اگر این شعر برایتان آمد «قراری کرده ام با می فروشان / که روز غم بجز ساغر نگیرم» متاسفانه کارتان به مشکل می خورد.

اما اگر محتوای اشعار پاسخگوی شما نبود ،به لغات و افعالی که در شعر به کار برده شده دقت کنید. مانند اینکه اگر درباره خانه خریدن در فلان محله مشورت خواسته اید، افعالی مثل خریدن و فروختن و ساختن و خراب کردن، لغاتی نظیر در و دیوار و داربست و حتی چیزهایی مانند نشستن و خوابیدن (کارهایی که در خانه انجام می دهیم) می تواند به نیت شما مربوط باشد. بعد از پیدا کردن این قسمت های مرتبط، به مثبت یا منفی بودن فعل مربوطه توجه کنید.جواب معلوم می شود. مثلا با همان نیت اگر غزل «بتی دارم که گرد گل ز سنبل سایه بان دارد» آمد، در غزل بگردید، می توانیداین بیت را پیدا کنید:«ز سرو قد دلجویت مکن محروم چشمم را / بدین سرچشمه اش بنشان که خوش آبی روان دارد» در مصرع دوم خواهید فهمید که محله مورد نظر، چشم خواجه را گرفته است.

همچنین بخوانید:

ایرانیان قبل از گرفتن فال، کتاب را در دست می‌گیرند و به بیان این جملات یا جملاتی از این دست می‌پردازند:

▪ ای حافظ شیرازی

تو کاشف هر رازی

ما طالب یک فالیم

بر ما بنما رازی

عده‌ای هم می‌گویند:

▪ ای حافظ شیرازی

بر من نظر اندازی

من طالب یک رازم

تو کاشف هر فالی

قسم به شاخه نباتت

قسم می‌دهم به قرآنی که در سینه داری

این فال مرا بگشای.

برخی دیگر می‌گویند:

▪ ای حافظ شیرازی

تو کاشف هر رازی

به حق شاخ نباتت

به حق جام شرابت

منظور خودت را از مراد ما بیان کن.

بعد انگشت خود را لای دیوان می‌گذارند و باز می‌کنند. غزلی را که در صفحه سمت راست قرار دارد می‌خوانند و تفسیر می‌کنند. اگر مضمون غزل مثبت باشد فال را خوب و گرنه آن را بد می‌دانند. از آن جا که عمده غزلیات حافظ دارای مضامینی عرفانی، عشقی، امیدوارکننده و مهربانی آفرین است زدن فال در مراسم خواستگاری، ازدواج، نوروز، تولد فرزندان و مانند آن بیشتر مرسوم است.

منبع : wikipedia  - namnak- pichak

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی